פרשיית 'דרכי חיים': "הקמפוס מיועד אך ורק לבחורים שלא לומדים בישיבה"

    ישראל אוחיון 9 Comment on פרשיית 'דרכי חיים': "הקמפוס מיועד אך ורק לבחורים שלא לומדים בישיבה"
    21:40
    11.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בישראל מעריכים: בבית הלבן מנסים 'לרדת מהעץ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה גדולה התחוללה הבוקר כאשר עיתון ׳יתד נאמן׳ תקף קמפוס חרדי שהוקם ומשלב לימודים אקדמאים עם לימוד תורה.

    עורכי העיתון כתבו כי הקמת הישיבה היא "הנפת גרזן על התורה". בכותרת המאמר נכתב – "זעזוע ומחאה חריפה על הקמת 'ישיבה' גדולה המשלבת לימודי חול".

    בגוף הידיעה נכתב כי "מתברר כי הניסיון לקרר ולטשטש את הגבולות הנעשה לאחרונה באופן שיטתי על-ידי ממשלת הזדון, מביא להקצאת משאבים בלתי נדלים על חשבון הישיבות הקד', מתוך מטרה מוצהרת וברורה לכרסם ולקעקע בדרך הלימוד הטהור של הישיבות הקד', לפגוע בדרך החינוך הטהור וליצור זן של ציבור "פתוח" לעולם החיצון הפונה למסגרות לימוד המשלבות לימודי קודש וחול, וכך גם מסגרות צבא שונות וכדו' על זה הדרך".

    הישיבה שבעין הסערה – ׳דרכי חיים׳ שמה וממוקמת בשדה חמד. מייסדה הוא הרב ישראל כהן רוזובסקי שאומר בשיחה לאתר ׳קול חי׳ כי ההתלהמות שנעשית ב'יתד' היא מבישה. "הקמפוס שהקמנו מיועד אך ורק לבחורים שלא לומדים בישיבה. יש אצלנו וועדת קבלה מחמירה ביותר שבודקת אם הבחור יצא מהישיבה כעת כדי ללמוד אצלנו או לא, כל הבחורים שנמצאים אצלנו לא היו בישיבה בשנה וחצי האחרונות".

    עדיין לקרוא למוסד אקדמאי ׳ישיבה׳ זה לא קצת מוגזם ?

    "אצלנו יש סדר א׳ בבית מדרש כמו בשאר הישיבות, אצלנו מקבלים דיחוי עבור השירות הצבאי בגלל שהמוסד שלנו מוגדר ישיבה, בעצם אנחנו מצילים את בחורי הישיבה מנחת זרועם של הגדודים החרדים כדוגמת ׳הנחל׳ ו׳גבעתי׳ שקופצים על כל בחור ישיבה שעוזב את ספסל הלימודים.

    "התנאי ללמוד לימודים אקדמאים אצלנו היא השתתפות בלימודי סדר א׳, כך שאנו מוסד ישיבתי לכל דבר ומוטב שבחורי הישיבה יגיעו אלינו מאשר למוסדות אקדמאים אחרים בהם כל הגדרות פרוצות, ויותר מזה אני אומר שצריך לברך אותנו שהקמנו את הישיבה שלנו, כי רק כך נמזער נזקים ונציל את בחורי הישיבה מהרחוב הקשה", אומר רוזובסקי.

    מנגד, איש החינוך הרב מרדכי בלוי אמר היום לאתר קול חי כי "אם מישהו מקים ישיבה הוא צריך להגיע לגדולי ישראל ולבקש את אישורם וברכתם".



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      אני חושבת שהישיבה הזאת(כן, אני קוראת לזה ישיבה) מצילה בחורים רבים שלא יכולים לשבת וללמוד כל היום עדיף שלא ילמדו בכלל? כל עוד הבן שלכם יושב ולומג שבו בשקט!

    2. 8

      אמרתם "יתד" אמרתם הכל, היה ונשאר עיתון לאנשים אומללים. הם העסקנים ומנהלי המוסדות האחרונים ששומעים לגדולי הדור, שלא ידברו בשמם ולא ידרשו מאחרים מה שאינם דורשים מעצמם ?
      (ממתי מקים ישיבה ניגש אל גדולי הדור ? מישהו רוצה לומר לי שכל הישיבות שקיימות הן בברכתם של גדולי הדור ? כי אז אוי לנו ואבוי לדור הזה, כאשר אנחנו יודעים בבירור שיש כמה ראשי ישיבות שאינם ראויים לתואר הזה, כאלה שפשוט נמאס להם לשבת בכולל וללמוד ופתחו להם לא ישיבה, פתחו ביזניס ע"ח נשמות נערי בני ישראל)
      שמחתי מאוד לשמוע על הקמת ישיבה כזו, הגיע הזמן, הקונספציה שכל מי שנולד בבית חרדי, מתאים לשבת כל חייו מבוקר עד ערב ללמוד גמרא, צריכה להפסק.
      לא יתכן שמי שלא בנוי ללמוד גמרא כל היום, אבל מוכשר מאוד להיות מהנדס, רוקח, רופא וכו, לא יכול לממש את כשרונותיו והאופציות היחידות שיש לו הן, או ישיבה או לרחוב, זה……..צריך להפסק.
      ולעניות דעתי, כל הגזרות על עולם התורה באו בעקבות צרתם של אותם בחורים ובחורות, שמנהלי מוסדות ספסרו בהם למען גדל את שמם.

    3. 7

      אחרי כל ההתלהמות שלכם (המגיבים לעיל), מדוע אין תשובה לשאלה הפשוטה של הרב בלוי בסוף הכתבה: אם זה כל כך טוב, מדוע לא הלכו לקבל עצה וברכה מגדולי ישראל ???

    4. 6

      לרבים התועים: המושג ישיבה הוא קודש קדשים. מהותה של ישיבה היא גידול בחורים לתורה ויראת שמים בלבד. מוסד שמצהיר שהוא מקנה לתלמידיו גם תורה וגם מקצוע, זה לא ישיבה. נקודה.
      למשל, אוניברסיטה. לעולם לא יהיה מוסד שמלמד גם רפואה וגם תורה ויראת שמים את התואר "אוניברסיטה". וזה לא מטעמי שנאה לדת. אלא פשוט זה לא אוניברסיטה. כך גם המוסד ההוא, זה לא ישיבה.
      ובכלל, מהיכן הרצון העז שלהם לקרוא ליצור הכלאים הזה "ישיבה"? האם לא מתוך רצון סמוי למשוך בחורים תמימים לרשתם?? תעשו מה שאתם רוצים, רק אל תקראו לדבר הזה ישיבה. "א ל ת ג ע ו ב מ ש י ח י"!!!

    5. 5

      כןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן בו נירה מה היה עם לא תהיה הישיבה הזאות 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    6. 4

      לכל אלו שיש טענות על העיתון יתד נאמן, דעו לכם, למרות שאני לא מנוי שלהם ולא על אף עתון אחר, לא נוכל להכחיש שהעתון שמביא הכי הרבה כותרות, וכן, גם הכי קובע את סדר היום הציבור-חרדי במדינה הוא לא אחר מיתד נאמן, ודוקא בגלל התוקפנות שלו.
      שמעתי פעם מרב מסוים שאמר לי שהיה רב שרצה לפתוח ישיבה עם לימודי חול לבחורים נושרים והגיע לר' שלמה זלמן אוירבך זצ"ל, והוא הורה לו לפתוח את הישיבה למרות התנגדותם של אלו ששומרים על הישיבות הקדושות, והוסיף ר' שלמה זלמן, "גם אני יהיה מאלה שיצעקו נגדך, כי אתה תפקידך לפתוח את המוסד, ותפקידינו לזעוק ולהתריע נגד התופעה של מוסדות כאלו" פחות או יותר, אלו היו דבריו.
      בהקשר, למגיבים הראשונים, כבר אמרו חז"ל שנשים דעתן קלה (מבלי לפגוע, כמובן) וכנראה שיש גם גברים שדבקו בדרכם. אין שום קשר בין מי שאינו יכול ללמוד יום שלם בכולל ולפתוח מוסד שמשלב לימודי חול וקודש!!!! מתי תבינו זאת!!!! לא צריך להגיע לגדולי ישראל להבין זאת.

    7. 3

      יישר כוח ,כל יוזמה שמציע פתרון וחלופה לעולם הישיבות שבשליטת הציבור הליטאי מבורך ,ומביא בשורה טובה וחלופה וסוף לבעלי שליטה וכוח ושררה , הם לא מחונכים איך יחנכו ? הם עסוקים במאבקי שליטה וגאוה , איך אפשר להפקיד בידם את היקר לנו " את הילדים שלנו ? ה ישמור ויציל אותנו מידם

    8. 2

      אני רוצה להביע את דעתי לגופו של עניין וללא התלהמות. אני מתייחס רק לשם המטעה ולא לעצם פתיחת המוסד שבוודאי אני קטן מלהביע דעה בזה, וכן מכיון שיש להרב רוזובסקי פרנסה מכך ותמיכה גדולה מגופים ממשלתיים, איני רוצה לקפח את משלוח ידו 1) האם בית ספר חילוני שיש בו שיעור תנ"ך כל שבוע ואפילו כל יום יוכל להיקרא בית ספר דתי ? ברור שלא. גם בגלל הכמות הקטנה של היהדות וגם בגלל האיכות האוירה והיחס בשיעור היהדות עצמו שכמובן אינו בגישה דתית . האם מוסד שיש בו כמה שעות ביום לימודי קודש יזכה לתואר ישיבה ? הרי לא הכמות ולא האיכות מתקרבים לישיבה . האם באותם שעות לימוד הלימוד הוא באוירה של "כי הם חיינו ואורך ימינו" ? והרי ציטוט מתשובתו של הר' רוזובסקי : "עדיין לקרוא למוסד אקדמאי ׳ישיבה׳ זה לא קצת מוגזם ? "אצלנו יש סדר א׳ בבית מדרש כמו בשאר הישיבות…"
      2) בכלל למה לתת למוסד שם מטעה ? אם צריך לפתוח תיכון או מוסד כל שהוא לבחורים חלשים יש להשתמש בשם האמיתי ולא להסתתר מאחורי מושגים מושאלים שיש ביניהם מכנה משותף כל שהוא.

    9. 1

      כמה חדשות לגבי הישיבה ורוזובסקי: ניצול לרעה של תקציב תלמידי הישיבה ע"י הבאת מוסד חסידי שמממן את עצמו ולקיחת התקציבים לעצמו, מה גם שהוא מרוויח עוד כסף ע"י כך ששוכר ומשכיר את בניין הישיבה ברווח של עוד 10,000 ש"ח לחודש (שוכר ב20,000 ומשכיר ב30,000 פשוט עוול! מאת: אחד התלמידים שהיו בישיבה